3/12-11

Inte många dagar kvar på detta året.. och 18 dagar kvar tills jag fyller :/ hua så detta år har gått fort.. för fort :(

Fyndra blev ju hämtad av farbror och faster i torsdags.. Gick jätte bra fick jag höra :) Faster Marie att skrivit på min logg på fb att när de kom ut från dagis så sa Fyndra "Där är Volvon" ;P Mammas gofis <3<3<3 Men inte hade hon sovit nått på dagis :( Hoppas det blir bättre nästa vecka <3

Igår var det fredag.. Åkte ut till Valbo och köpte svärmors present med lill-svägerskan Clara och Xela :) Var mysigt att spendera tid bara vi tjejer :) Hade riktigt trevligt :D <3 Clara följde med mig hem så mötte vi upp våra karlar här hemma och så åt vi middag tillsammans.. vid 21.30-tiden mötte grabbarna upp Hampus och skruvade lite bil och kom inte hem fören vid strax efter 1 i natt.. Men tror inte att jag och Clara klagade ;) Hade fullt upp att njuta av Twighlight filmer och glass med "crack" samt "klubba" xD ("Crack" är den där chokladsåsen som stelnar och "klubba" är baccardi breezer ;) ) Kom inte i säng fören vid 2 i natt så man var rätt död när man skulle upp med Xela imorse ;)

Idag skulle det blivit middag med älsk och sen möta upp toffe och clara och gå på bio och se senaste twighlight (därav att vi tittade på filmerna igår)

-Innan jag förklarar vidare och innan era tankar börjar surra "de har ju knappt pengar till mat vissa månader hur har de råd att gå ut och äta och gå på bio osv" tias har presentkort ;) han fick ett presentkort på church street i födelsedagspresent :) bion skulle vi fått betala, men det tycker jag det är värt när man behöver göra nått på tu man hand- utan barn <3
Åter till förklaringen..

skrev ju att det skulle blivit.. men det kommer det inte bli.. Har ingen barnvakt och tias tycker inte vi har råd att gå på bio..
Skulle gått ut förra helgen, men då hade de tillgång till garage och kunde tömma bilen till bara skalet så då frågade han om vi kunde skjuta upp det till denna helg och även gå på bio med toffe och clara.. Visst tänkte jag.. Men nu kommer det inte bli av denna helg heller.. Har pratat om detta i snart två veckor och jag hade verkligen sett fram mot detta.. Gud så jag längtat.. men men.. sånt är livet..
Och ja, jag är besviken.. Hade ju verkligen sett fram mot att få göra nått med honom :(
Känner lite grann att eftersom att vi inte har någon barnvakt så kan han gå med någon annan istället.. så får han äta där och så presentkortet inte hinner gå ut..

Vet inte alls vad som händer idag, tias med toffe hos deras mamma och hjälper henne att flytta tillbaka möblerna efter att hon fått tapetserat där hemma och jag vet inte när han kommer hem igen.. Xela sover.. Whiskey sover.. Usch så tråkigt det blev här hemma ;) Får väl ställa mig och städa lite och vila en stund kanske.. Och ingen snö har det kommit heller :( Julbocken är nerbrunnen.. Kunde man inte väntat till efter julafton liksom???

Nee.. Hittills är det ingen bra dag :( Bara dystert :(
Men ser det hela lite ljusare när jag vet att imorrn ska jag till putte och marie och fira putte och svärmor och då får jag pussa och krama på min älskade fyndra <3 saknar henne jätte mycket när hon är ifrån mig, men jag vill hennes bästa och jag vet att hon trivs som fisken i vattnet hos dem <3<3 Det är hennes extra familj.. Är så glad för att de finns.. är de evigt tacksam för att de finns för fyndra <3<3


Nu till lite funktionshindersnack..
Äter ju concerta för mina diagnoser.. tar även Sertralin pga min depression.. en av bieffekterna av concertan är att man inte känner någon matlust.. Och det är riktigt drygt ska jag säga er.. Jag är en sån som behöver rutiner, och våra rutiner är inte de bästa.. har typ inga rutiner längre.. gällande mig.. jag har rutiner för barnen, men sen da? det behövs ju rutiner i det stora hela för att vi ska må bra och för att allt ska hålla med barnens rutiner (tänker inte enbart kortsiktigt nu) så det måste det ändras på.. Rutiner är nått som verkligen behövs i denna familj..
Det jag vill ha sagt med detta är att med rutiner så har man ju även fasta mattider.. och då måste jag ju äta trots att jag inte känner någon hunger ;) Men vet inte hur jag ska göra.. när jag var yngre och bodde hemma så hade min mamma gjort upp ett schema; nu ska jag kliva upp, nu ska jag gå till bussen för att åka till skolan, dessa tider är jag i skolan, då har jag den aktiviteten, då ska jag duscha- borsta tänderna, då ska jag sova..
Vill ha nått liknande sådant, till alla i familjen, men det där funkade när jag var yngre och bodde hemma, nu är det ju annorlunda.. vet inte riktigt hur jag ska gå till väga och hur jag ska få in rutiner på ett effektivt sätt och även så de hålls.. Ni som läser min blogg kanske har sätt som funkar för er? Dela gärna med er :) Nått av era sätt kanske passar även för vår familj :)


Blev ett riktigt långt inlägg denna gång.. men det blir väl en kompensation för att jag inte skrivit på nån dag antar jag ;) Nu ska jag väl försöka göra lite nytta här hemma antar jag.. ingen lust alls.. till nått, men saker görs inte av sig självt.. tyvärr ;P

Hörs sen :)

Kommentarer
Postat av: M

Xela får komma hit när hon vill också, sen nån helg när ni ska ut. Ingen fara de. :)

2011-12-03 @ 13:42:20
Postat av: Lena Nordin

rutiner..hmm..

alla mår bra utav rutiner men jag är nog sämst på detta.. Att sätta andra före en själv är också typiskt. Men när ska jag ta hand om mig..vem tar hand om mig?



Din mor är en klok kvinna..



Ett enkelt sätt vore väl att göra just ett schema..



kl.. kliva upp.

kl.. gå till dagis..

kl.. fri aktivitet :)

kl.. lunch..

kl.. hämta barnen

kl.. middag

kl.. bad och lägga barn

kl.. träna..(hahahaha)

kl.. sova



lätt va?



nä men jaq vet..

kram och mys!!

2011-12-03 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0