6/12

Idag fyller en av mina äldsta vänner år :) Grattis Memmiz!! <3

Natten har inte varit rolig.. Fyndris har drömt mardrömmar och Xela har legat och gurgglat och haft sig.. Vid fyra i morse så fick man äntligen sova.. Och innan ni börjar fundera, "men tias kan väl hjälpa till?" Försök att väcka en stock som sover xD man ruskar och puttar och har sig men inget hjälper.. Kom gärna med tips xD
Försov oss gjorde vi också så vi kom försent till dagis, men nu är Fyndris på dagis i alle fall ;)

Just nu tittar jag på mitt program, Våra bästa år, sen blir det att diska och städa och tvätta lite innan det är dags att hämta fyndris på dagis igen :)


10 min senare...

Så.. Ursäkta dröjsmålet.. Xela behövde sin gröt och nu ligger hon och vilar :)


I söndags så var det ju kalas.. Firade min underbara svåger och svärmor :D Tror alla hade förväntat sig smörgåstårta gjord av min svägerska Marie, speciellt svär-morbror Tord ;) Den karln avgudar Maries smörgåstårta.. Lite tråkigt att man inte fick det, men det gjorde inget för istället fick vi en tårta :) Massa godsaker i ;) Maräng på toppen och lite hallon och jag tror det var sockerkaka istället för tårtbottnar.. ingen aning men ruskigt gott var det ;) och sockerkaka och pepparkaka fick man också ;) Marie gör så gudomligt underbart god mat och godsaker :) Tycker hon borde bli kock ;) Hann ju tyvärr inte stanna så länge då jag behövde handla på vägen hem och fyndris skulle komma hem samma kväll.. så vid fem åkte vi hem igen.. Jag hoppade och handlade lite mat och tias åkte till Hampus och fortsatte att lana lite :) Tias kom inte hem så sent faktiskt.. Trodde ärligt talat att han skulle kommit hem senare, men hampus skulle ju upp och jobba dan efter ;)

Igår, måndag, så fick vi sovmorgon.. Snacka om chockad jag blev när tias av alla personer väckte mig halv tio.. Xela vaknade av att tias väckte mig, men fyndra sov.. :O Tias fick lov att gå in och väcka henne ;) sen var det full rulle.. vid 12 ville xela sova och vid 13 så ville fyndra sova.. så då passade jag på att vila lite också ;P vid halv fyra vaknade dem och då hade jag varit igång ett tag med att diska och fixa lite här hemma ;)
Tias åkte till sin mor för att hjälpa henne att flytta tillbaka möblerna efter att hon fått nytapetserat hemma.. sen kom han hem en sväng vid strax efter fyra-halv fem, var hemma en stund sen gick han över till hampus och spelade lite.. kom inte hem fören vid tolv i natt ;) men säger inte så mycket.. för tillfället ;)

Vill också börja spela igen.. Men WOW kräver så mycket (ibland) och tyvärr så räcker inte tiden riktigt till tyvärr :( när barnen vilar på dan så vill man ju försöka vila lite också eller fixa lite här hemma, och när de sover för natten så är man så död så det finns inte, men det finns ju saker att göra då också.. Ingen vila, ingen ro xD men är man småbarnsförälder så är man ;P

Tror jag ska vara snäll och gå ner och tvätta lite.. Familjen behöver rena kläder ;)



Diagnoserna;
I början när jag började med mina tabletter så strulade jag en del med att ta dem.. Och det märktes på en gång när jag inte hade tagit dem.. Jag märkte i alle fall en grymt stor skillnad.. Men nu har jag blivit bättre på att ta dem.. Med tanke på att det är en del att göra på morgonen innan man går till dagis så tar jag tabletterna när jag lämnat fyndra.. Blir lite krångligare på måndagar och fredagar då hon inte går på dagis, men det har jag också blivit bättre på ;P

Nu kom tias och toffe hem med datorn så nu fick jag lov att sluta skriva så jag skriver väl sen igen ;P

Tudeludelu xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0