11/4-12

då var ännu en dag förbi..

idag har det bara varit att ta det lugnt.. Fyndris fick vara hemma från dagis idag igen. Stackarn har så jobbigt :( när hon blir förkyld så kan hon bli hemma från dagis i en 2-3 veckor.. Men det dagiset hon går på är så underbara.. Har ju börjat arbetsträna nu och då vill jag att de ska skriva i en bok om hur fyndras dag varit etc som jag kan läsa i sen.. De är så förstående och respektfulla.. :)

Trodde faktiskt inte att jag skulle säga/skriva detta, men jag längtar faktiskt till imorrn.. Ska arbetsträna då igen.. Håller på och gör en pall och jag är snart färdig, hon som jag har på min station vart chockad över hur långt jag hann.. men jag var ju ensam och hade det varit fler så hade jag nog inte hunnit så långt ;) imorrn blir det att måla benen och göra lådan sen är jag klar ;) ska kolla vad man gör sen, men skulle vilja lära mig att klä om möbler då vi har lite möbler här hemma som behöver kläs om ;)

Det enda som är jobbigt är att nästa vecka kommer jag inte kunna gå på min arbetsträning för jag kommer inte ha pengar till att åka :( som ni vet så får vi vår inkomst från soc just nu.. och våran handläggare har strulat till det så inåta h*vete! de har räknat med karlns aktivitetsstöd fast han inte får någon :/ hans program blev avslutad i feb.. så sista utbetalningen var i slutet på februari som man räknar med till mars månad.. har en obetald hyra och ingen mat på bordet så livet är inte så roligt just nu.. handläggaren undrade vart de få pengarna vi får in gick till.. hmm.... mat, blöjor, välling.. det viktigaste.. sen så dras det ju tv-licens, bankkort, hemförsäkring etc.. har ju även tele/it/tv att betala samt när man åker buss så tar man på kortet och så dras det i efterhand.. I.o.m fyndras känslighet mot laktos så blir det ju en annan kost för henne.. Vi äter ju samma mat, men vi måste ha i andra saker pga henne.. och maten blir ju inte billig direkt :( ska lämna in överklagan imorrn när jag ändå ska ner på stan, men vet inte riktigt vad man ska skriva :(

har inte kunnat hämta ut mina mediciner på ett bra tag.. så jag har varit fräsig och nere etc.. vilket familjen märkt :'( Men jag har faktiskt prioriterat mat på bordet framför medicin.. Fyndras medicin håller på och tar slut och vi har ju inte råd att hämta ut ny och den verkar inte funka så bra längre.. tar jätte lång tid innan den börjar verka och ibland verkar den knappt någonting.. Ringde till HC igår och hon som ringde upp blev chockad för att fyndra fick flytande i.o.m hennes ålder så hon har satt in nytt recept.. På fredag ska jag hämta ut hennes nya medicin + anka.. men hur i hela fridens namn ska jag kunna göra det när vi inte har några pengar alls på kontot??? Och dessutom lär det väl kosta multum att hämta ut? :/ :(

Pga denna situation vi hamnat i så känner jag mig så värdelös.. jag vet verkligen inte vad jag ska göra och jag får ingen hjälp nånstans.. kan inte be någon om hjälp heller.. känner mig så värdelös som mamma och fru :'(

Har faktiskt sökt jobb.. är inte redo för arbetslivet, för jag vet att jag kommer springa in i väggen igen och hur bra är det för mig och min familj? Men vad fan ska jag göra liksom???? måste ju få mat på bordet och räkningar betalda..

och på det här så ska jag till läkaren den 25:e.. går runt med konstanta smärtor i livmodern och så har jag gjort cellprov och då har man hittat avvikelser (vilket är vanligt förekommande!) skulle komma tillbaka till mvc i maj men med tanke på mina smärtor så ringde jag och pratade med kvinnokliniken så de ville undersöka saken lite närmre...

nej, nu ska jag ta mina smärtor och min hemska huvudvärk och försöka få någon blund i mig.. ska snart upp med mina änglar <3 och jag har ju en hel del att ordna innan jag ska arbetsträna..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni har lika stort ansvar att ta hand om er familj och att få in pengar, de ligger inte bara på dig, tänk på de, skuld belägg inte dig själv. Har ni inga föräldrar/ syskon som kan hjälpa er passa era barn? Eller hjälpa er med mat på bordet? Ni ska inte behöva be om en sån sak utan de ska man som familj kunna erbjuda ändå om allt är som de ska. Jag känner sympati med er, de borde era familjer också göra!

2012-04-12 @ 15:26:31
Postat av: Annica Astner

Ja, absolut.. men i.o.m att karln är föräldraledig nu så ligger det mest på mig (så känns det för mig i alle fall).. vi kommer ha barnvakt en helg i maj.. då kommer barnen få åka ner till mormor som bor i sthlm.. har ingen annan tyvärr :( men vi löser det.. det gör vi alltid :) Desvärre så vägrar hyresvärden hjälpa med uppskjuten hyra :( de går inte ens med på att delbetala.. för då betalar jag in en liten del den 20:e och resterande den 27:e.. ska maila och fråga igen.. eller så gör jag bara :/



tack, vem du nu är :) det värmer att höra.. :)



från din kommentar så fick jag lite energi att orka hålla umöret uppe lite till :)

2012-04-12 @ 19:12:23
URL: http://[email protected]
Postat av: M

Fyndris får väl komma som vanligt sen om hon vill när jag piggnat på mig. Men nu är jag så trött. Sover länge kan sova middag flera timmar iaf. Blir slut och inte orkar stå. Vill ju kunna leka och gå ut och ha skoj isf. :D

2012-04-13 @ 06:44:56
Postat av: Annica Astner

Men älskade svägerska! du har ju dina anledningar ;) ni tar henne när och om ni kan ;) <3

2012-04-16 @ 20:27:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Vaddå just nu? Ni har väl alltid levt på soc eller andra bidrag??

Varför skaffa två barn när ingen av er har någon inkomst? :/

Tycker det är orättvist mot barnen, om ni knappt har mat på bordet, hur ska ni då ha råd att resa och ge era barn andra upplevelser som dom flesta andra barn får?

2012-04-16 @ 21:08:28
Postat av: Annica Astner

ni är ju en speciell situation, och det tar den tid det tar gumsan ;) ni kan ju alltid komma och hälsa på, eller vi till er <3

2012-04-16 @ 21:24:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Annica Astner

till anonym; nej, vi har inte alltid levt på soc.. jag har varit förtidspensionerad pga mina diagnoser, men får inte det mer så därför har jag börjat arbetsträna.. karlns aktivitetsstöd är från arbetsförmedlingen- fas 3.. det är inte lätt att få jobb i dagens läge! för det första så valde vi att behålla våran äldsta då han har svårt att få barn och jag har svårt att behålla.. för det andra så var jag i 5:e månaden när vi fick reda på minstingen så det var lite svårt att göra nått åt saken! precis.. vi, jag och karln, har knappt mat på bordet då vi ger/gör ALLT för våra barn! döm inte fören du vet sanningen.. du vågar ju inte ens skriva vem du är :/

2012-04-16 @ 21:34:31
URL: http://[email protected]
Postat av: M

De är inte jag som kommenterat det över. Jag är M jag. :)

2012-04-16 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0