16/4-12

happ.. ny vecka och nya blaha blaha ;)
var ju ingen rolig start på denna vecka.. igår så fick jag så grymt ont i hela kroppen, uppsvullen hals, feber och frossa.. kom bara poff.. Det är ju förkylning som satt sig i kroppen och inte där det ska :( men nu är det bättre.. antar att det är för att jag går på alvedon.. så vi får se hur jag mår imorrn och om det blir att jobba lr inte :( men det är nått jag får märka imorrn helt enkelt..

har inte velat ta upp detta men gör det nu så får folk säga vad de vill.. men vill att ni ska få bättre förståelse för saker och ting.. :)
Det är många som blivit förbannade på det jag kläckt ur mig om min svåger och svägerska.. men det är absolut inget illa menat mot dem!?! Det jag sagt är att det är tråkigt för fyndris skull att de inte tar henne och att jag hoppas de inte glömmer bort henne <3 Självfallet kommer de inte glömma bort henne, de är ju inte bara farbror och faster för fyndris- de är även hennes extra familj <3, men ni förstår väl vad jag menar? :)
I mitt förra inlägg så beklagade jag mig över att vi inte har någon barnvakt längre.. Vi har låtit barnen vara hos farbror och faster, och (inget illa menat!) dessvärre enbart dem.. Vi har liksom förlitat oss på dem och inte låtit någon annan vara barnvakt och nu är de i en speciell situation som gör att faster inte klarar av att/orkar ta fyndris (och kanske xela ibland) <3 med tanke på detta så har det blivit en riktigt stor omställning för mig (och självfallet även för fyndra) men för min del så är det enbart pga mina diagnoser.. det har ju varit som en rutin att fyndra åker till dem varje helg och helt plötsligt poff så är hon inte där längre.. för så här är det; minsta lilla rubbning i mina rutiner gör så att hela vardagen havererar (om man inte blir förvarnad nån dag innan förstås så man har tid att vänja sig vid tanken).. tänk då när det blir ett abrupt avbrott? ;) men nu har det gått ett tag så nu har man kommit in i nya rutiner så nu blir det jobbigt att lämna ifrån sig barnen istället :/ :( känns skit jobbigt att veta att man ska ner till sthlm och lämna för att barnen ska vara där nere en helg och jag ska åka hem till gävle igen utan min älskade skitungar.. och om det händer nått så kommer det ta 1,5h med bil ner dit.. när de var hos farbror och faster så tog det inte alls lång tid att åka dit ut.. tur att man har en månad på sig att vänja sig ;) men jag vet ju att de kommer bli väl omhändertagna där..

Hoppas jag är bättre imiorrn, för ska ju som sagt jobbträna.. vill ju göra klart det jag håller på med till fyndris ;) sen så måste jag prata med min samordnare (min kontaktperson så att säga) på stället där jag arbetstränar och kolla om hon lyckats bättre än jag gjort.. men hon förvarnade mig om att det kommer bli tufft att få igenom det då Gävle faktiskt är efter.. men i.o.m mina diagnoser så har jag rätt till detta.. är liksom hjälpmedel som gör det ännu lättare för mig att hantera vardagen :)

nej, snart börjar en av mina favvo serier- sons of anarchy- så jag ska ta och titta lite på det och sen däcka lite.. orkar och klarar tyvärr inte att titta på tv4 fakta ikväll.. brukar titta på 48 avgörande timmar med gubben, men med tanke på hur jag mår så vill jag bara i säng och sova bort det onda.. kanske orkar titta på det imorrn kväll istället? :)

så god natt på er och på återseende :)

pöss å kräm
ankan, tweety, annie och alla andra smeknamn jag haft ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0